iNiLaH KisAh IdUpKu...

iNiLaH KisAh IdUpKu...

Friday, November 11, 2011

Masa Berlalu Sebegitu Pantas

Ari nieh sungguh cantik tarikhnya iaitu 11.11.11
Alagkah bahagianya jika dapat bersatu pada tarikh keramat seperti ini...
Ramai yang bernikah dan melahirkan bayi pada hari ini..
Tak lupa juga sesiapa yg menyambut hari lahir pada hari ini...
Di ucapkan semoga panjang umor dan di murahkan rezeki....
11.11.11 bersamaan hari jumaat penghulu segala hari...
Hari yang menarik untuk kita semua...
Sama2 lah kita melakukan kebaikan pada hari ini.....

Namun bermula esok aku harus pulang semula ke Bumi Kenyalang kerana cuti mid-semester dah habis...
Menempuhi liku-liku kehidupan di sana....
Berjauhan dengan familh lagi....
Meneruskan usaha....
Aku rasa malas nak balik pula ke sana...
Hidup aku lebih aman bila berana di kampung ini...
Rasa tenang ja jiwa ini...
Rasa sekejap saja masa berlalu kan....
Bulan November ini genap umor ku yg ke-21
Sapa lah yang nak wish kt aku nieh an?
Ntahlah sapa yg egat tarikh lahir aku nieh...
6t mst dpat kol free ntah lah aku pon xtaw nk guna tuk kol spa...
 
Hati aku terasa sunyi dan sepi..
Siapakan yang ingin mengisi separuh jiwaku ini...
Ku inginkan kebahgiaan seperti rakan-rakan yg lain...
Ku pohon agar Allah memanjangkan umur ku agar aku mampu melangkah ke alam rumah tangga....
Rasa cam besh aja an bila dh berkhawin nieh...
Hahaha....Macam2 ja aku nieh...
Ntah bila masa akan tiba...
Ku hanya mampu menunggu dan terus menunggu...

Balik nieh banyak yg bakal menanti
Terumatanya saimen berlambak2 lg perlu di siapkan
Klaw bleh asa nk cpt2 graduate ja nieh
Nk balik tinggal kt semenanjung skrg jgak
Namun apakan daya....
Ku maseh berbaki 2 tahun lg akan belajar di UNIMAS
Sabar je lah an....

Ku ingin berjaya !!!!!!
Berjaya !!!!!
dan terus BERJAYA !!!!!!
Dalam pelajaran....Go Go ChaiYookk !!!!!!!!
Masa itu aku akan membalas segala pengorbanan dan jasa ibu bapa ku
Ku akan bahagiakan mereka sehingga ke hujung nyawaku....
2013 TUNGGU !!!!!!!!!
Aku akan bergraduasi pada masa itu....
Masa akan tiba !!!!!!!!

No comments:

Post a Comment